Site icon Μυρμιδόνες – Νέα του Δήμου Δομοκού

Πρόστιμο σε 4 σούπερ μάρκετ για παράβαση ποσοστού κέρδους

Ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε πρόστιμα σε 4 σούπερ μάρκετ, για παραβίαση ποσοστού κέρδους και διαφορετικές τιμές στο ράφι σε σχέση με την τελική απόδειξη. Ποια είναι και πόσα θα πληρώσουν.

Την επιβολή προστίμων σε 4 αλυσίδες σούπερ μάρκετ για παραβίαση του ποσοστού κέρδους και για διαφορετικές τιμές στο ράφι σε σχέση με την τελική απόδειξη επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, στο πλαίσιο της σημερινής συνέντευξης Τύπου για το “καλάθι της Σαρακοστής”.

Το μεγαλύτερο πρόστιμο ύψους 319.900 ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, επιβλήθηκε στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ για υποτροπή επιβλήθηκε πρόστιμο κάτω από 50.000 ευρώ στις αλυσίδες LidlΓαλαξίας και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Όπως ανάφερε ο υπουργός Ανάπτυξης ΄Άδωνις Γεωργιάδης, τα πρόστιμα επιβλήθηκαν κατόπιν εισήγησης της ΔΙΜΕΑ αφού ολοκληρώθηκε σειρά ελέγχων σε πολλά σούπερ μάρκετ.

Ο ίδιος σημείωσε: “Τα πρόστιμα δεν σημαίνει ότι οι αλυσίδες αυτές κατά κανόνα παραβιάζουν τον νόμο. Σε μια αλυσίδα οι έλεγχοι απέδειξαν ότι υπήρξε παραβίαση του ποσοστού κέρδους και σε ένα κομμάτι προϊόντων που είναι εντός καλαθιού αλλά και σε μεγάλο κομμάτι προϊόντων που είναι εκτός καλαθιού“.

Αναλυτικότερα οι αλυσίδες στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα είναι οι εξής:

  • ΑΒ Βασιλόπουλος: Πρόστιμο 319.900 ευρώ
  • Lidl: Πρόστιμο 26.880 ευρώ
  • Γαλαξίας: Πρόστιμο 21.387 ευρώ
  • ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: 9.330 ευρώ

Η θέση της ΑΒ για τα πρόστιμα

Μετά την τοποθέτηση του Υπουργού, ειδικότερα η ΑΒ Βασιλόπουλος αντέδρασε χαρακτηρίζοντας την επιβολή προστίμου ύψους 319.000 ευρώ ως “άδικη και αβάσιμη”. Σε επικοινωνία με το NEWS 24/7, αρμόδιοι παράγοντες εκ μέρους της αλυσίδας, υπογράμμισαν πως όλα τα παραπάνω συμβαίνουν “ειδικά σε μία περίοδο που όλος ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων λειτουργεί με ζημιές”.

Σύμφωνα με τη θέση της εταιρείας, το πρόστιμο υπολογίστηκε με λάθος στοιχεία, λαμβάνοντας υπόψη αρχικές τιμές τιμοκαταλόγου και όχι τελικές τιμές πώλησης.

«Διαφωνούμε έντονα στο να μιλάμε για “αθέμιτη κερδοφορία” αναφέρουν, συμπληρώνοντας ότι ως εταιρεία, “στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της κυβέρνησης, οδηγώντας την αγορά σε χαμηλές τιμές. Μειώσαμε τις τιμές μας και σε άλλα προϊόντα στο σύνολο των προσφερόμενων κωδικών μας. Από την εφαρμογή του “καλαθιού του νοικοκυριού”, έχουμε χάσει πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ πουλώντας πολλά προϊόντα ακόμα και κάτω του κόστους”.

Η εταιρεία παρέθεσε επίσης τις παραμέτρους που λαμβάνονται υπόψη και που οδηγούν κατά τη θέση της σε λανθασμένα συμπεράσματα.

Ειδικότερα, σημειώνει πως είναι λάθος να μιλάμε για αθέμιτη κερδοφορία λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους ενός μεμονωμένου προϊόντος και μόνο.

Επίσης, δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν αυξήσεις των λειτουργικών εξόδων μιας εταιρείας, αγνοώντας έτσι αν μιλάμε τελικά για πραγματικό κέρδος ή ζημία.

Επιβάλλεται η διατήρηση σταθερής τιμής μικτού περιθωρίου, καθώς και μειωμένης τιμής μικτού περιθωρίου κέρδους για μια σειρά από προϊόντα (οι διατάξεις του άρθρου 87 του Ν. 4986/2022), χωρίς, όμως, να λαμβάνεται υπόψη, ότι οι τιμές αυτές δεν αποτελούν πραγματικό κέρδος για την επιχείρηση.

Όταν το προηγούμενο έτος κάποιος ελεγχόμενος κωδικός δεν είχε πωλήσεις, η ΔΙΜΕΑ παίρνει για σύγκριση το Μικτό Περιθώριο κέρδους της εταιρείας από τις οικονομικές καταστάσεις του προηγούμενου έτους. Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να συγκριθεί η κερδοφορία ενός κωδικού με τη συνολική κερδοφορία μίας εταιρείας, είναι ανόμοια μεγέθη, αφού για την εξεύρεση του μικτού περιθωρίου κέρδους του συνόλου του έτους μιας εταιρείας, λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλα μεγέθη, που σχετίζονται με τα λειτουργικά κόστη αυτής.

Η σύγκριση του μικτού περιθωρίου κέρδους προϊόντων σε χρονικές περιόδους μικρότερες του έτους οδηγεί σε στρεβλά συμπεράσματα. Μόνο με περίοδο αναφοράς ενός ακεραίου έτους μπορεί με ασφάλεια να βγει συμπέρασμα. Και αυτό γιατί στην λειτουργία της αγοράς λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους, προωθητικές ενέργειες οι οποίες επηρεάζουν τόσο την τελική τιμή πώλησης όσο και το κόστος των προϊόντων .

Ως βάση υπολογισμού του προστίμου, λαμβάνονται υπ’ όψιν όχι μόνο τα προϊόντα που έχουν πουληθεί, αλλά και τα αποθέματα, με συνέπεια να επιβάλλεται πρόστιμο και για εμπορεύματα, που ακόμη δεν έχουν πωληθεί και απλά εικάζεται ότι έχουν ήδη πουληθεί και η εταιρεία έχει ήδη αποκομίσει το όφελος.

Η εταιρεία με βάση τα παραπάνω επιχειρήματα θα επιδιώξει να απορριφθεί το πρόστιμο, αξιοποιώντας τις νομικές δυνατότητες που δίνονται σ’ αυτές τις περιπτώσεις.

ΠΗΓΗ: news247.gr

Exit mobile version